Skip to main content

Boleh Ke Rencat dan Bunuh Sel Kanser?



Sekarang kanser bukan lagi pembunuh senyap dunia.

Setiap hari ada je dengar khabar dari saudara dan sahabat bahawa ada antara ahli keluarga yang menghidap kanser.

Menurut rancangan Dari Fail Doktor di TV1, kanser bukanlah kayu ukur pada mati cepat. Sel kanser yang hidup boleh dibunuh atau direncat.

Sel Normal


Seperti kita tahu, tubuh kita terdiri dari trilion sel hidup. Aturan sel-sel badan yang normal akan berkembang, berpecah untuk buat sel baru dan kemudian mati dengan cara teratur.

Pada tahun awal kehidupan seseorang, sel normal akan berpecah dengan lebih cepat untuk bolehkan mereka membesar. Semakin meningkat dewasa kebanyak sel berpecah hanya untuk menggantikan sel rosak, sel mati atau memulihkan kecederaan.


Pengenalan Asas Tentang Kanser


Kanser adalah penyakit yang disebabkan oleh pertumbuhan sel-sel abnormal (atau tidak normal atau cacat) yang tidak terkawal di dalam badan. Salah satunya berpunca daripada kegagalan sistem imun berfungsi dengan baik.

Kanser yang tidak dirawat boleh menyebabkan sel kanser merebak dengan cepat ke organ lain dan bawa pada kematian iaitu apabila sel abnormal tumbuh di luar kawalan. Ia tidak mati sebaliknya terus berkembang dan membentuk sel baru yang sama sifat (abnomal juga).

Resveraterol Boleh Rencat dan Bunuh Sel Kanser?



Mengikut beberapa kajian saintifik, resveraterol boleh melawan sel kanser. Antaranya ialah :

Annals of The New York Academy Sciences pada tahun 2011 melaporkan beberapa kajian awal menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti kanser.

Kajian yang diterbitkan oleh FACEB Jurnal pada October 2011 menunjukkan resveraterol berjaya mengahalang sel kanser payudara dari membesar.

Kajian yang dibuat oleh University of Nebraska pada tahun 2008 mendapati resveraterol berjaya menghalang estrogen daripada bertindak balas dengan DNA sel yang menyebabkan kanser payudara.

Kajian dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveraterol mempunyai sifat anti-carcinogenic yang boleh menghalang sel normal menjadi sel kanser.

Kajian dibuat oleh University of Kansas pada tahun 2012 menunjukkan resveraterol boleh bantu menghalang kanser prostat daripada membesar.


Bagaimana Resveraterol Melawan Kanser?



Cara resveraterol melawan kanser adalah dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini dapat 'bunuh diri sendiri' melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan resveraterol, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan resveraterol walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat resveraterol adalah sangat banyak.

Vivix Minuman Botanik 10x Ganda Lebih Hebat Dari Resveraterol



Fuh betul ke ni?

Ya ia sudah pun terbukti secara klinikal malah sudah pun dipatenkan termasuk cara pemprosesannya.

Vivix mengandungi resveraterol dengan gabungan polifenol. Inilah yang membuatkan ia hebat lebih 10x ganda. Semestinya halal diperbuat tanpa alkohol bersama tumbuhan semulajadi istimewa di dunia. Juga tanpa perasa dan pewarna tiruan.

Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang Perancis gemar makan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis.

Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis rupanya yang terkandung dalam wain merah adalah resveraterol.

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveraterol yang sama banyak seperti yang terdapat di dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu sehari mampu membekalkan ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = cara untuk sukat kapasiti antioksidan di dalam makanan) sebanyak 3000-5000 ORAC iaitu sukatan yang diperlukan oleh tubuh setiap hari.









Lebih mudah bila kita dah faham bagaimana ia bertindak.

Boleh sebarkan pada sahabat dan ahli keluarga. Kita hanya berusaha, semua atas kuasa dan rahmat Allah.

Boleh HUBUNGI OVIVIX untuk pertanyaan & tempahan

Comments

Popular posts from this blog

Paru-paru Berair | Cara Keluarkan Air Dari Paru-paru Secara Alami

Paru-paru adalah sistem pernafasan bagi tubuh seseorang. Iaitu tempat untuk proses pernafasan berlaku dimana ia mengawal udara keluar dan masuk. Udara masuk adalah oksigen dan paru-paru keluarkan karbon dioksida. Seperti namanya, paru-paru berair, ia bermaksud pesakit mengalami kesukaran bernafas akibat lebih cecair di antara paru-paru dan dada. Paru-paru berair juga merupakan sejenis sakit radang paru-paru. Biasanya ia digambarkan sebagai radang parenchyma/ alveolar paru-paru dan cecair memenuhi alveolar luar biasa. Alveoli merupakan sak mikroskopik dipenuhi udara dalam paru-paru yang bertanggungjawab bagi menyerap oksigen dalam atmosfera Bumi. Paru-paru berair boleh berpunca dari pelbagai keadaan; termasuk jangkitan dari bakteria, fungus, virus atau parasit, dan kecederaan fizikal oleh paru-paru. Dari Mana Datang Cecair Di Dalam Paru-paru? Cecair sebenarnya memang wujud di antara paru-paru dan dada sebagai pelincir untuk mengelakkan pergeseran. Kuantiti yang sedikit

Cara Elak Tanda-Tanda Vertigo Dari Berulang, Saya TakNak Kena Cucuk Lagi!

Saya teringat lagi kejadian setahun lepas, suami saya sedang hadiri kelas agen takaful nya, tiba-tiba saya dapat call darinya yang dia nak saya ambil dia balik. Suaranya agak cemas, tak sempat bertanya banyak dia putuskan talian! Mujur tak jauh dari kawasan rumah, hanya ambil masa 30minit sampai ke sana. Dia dah tersadai di tepi kereta dengan pegang beg plastik dengan muka pucat. Rupanya dia alami pening yang teramat dan non-stop muntah. Terus saya pandu laju ke hospital shah alam bahagian kecemasan. Doktor cek semua termasuklah jantung dan tekanan darah, alhamdulillah bacaan cantik. Dia diberi injection katanya untuk hilangkan sakit. Juga dimasukkan air untuk tenaga disebabkan banyak muntah tadi. Tak lama lepas tu, doktor benarkan suami pulang dan disimpulkan yang suami saya ada kaitan dengan masalah keseimbangan badan. Apa itu Sakit Vertigo? Vertigo ini berlaku bila rasa pening dan berputar. Bukan pening biasa, pesakit akan merasakan sekililingnya berputar dalam

Atasi Masalah Kayap dengan Cepat Tanpa Meninggalkan Parut

Sakit kulit kayap bukanlah seperti sakit kulit biasa seperti ruam, gatal, eczema dan sebagainya. Ia membuatkan pesakit merasa bisa, mencucu-cucuk dan rasa terbakar seluruh badan. Sehinggakan ada beberapa pesakit tidak mampu berjalan. Jika kayap ular, orang tua kata jika ia bersambung boleh membawa maut. Wallaua'lam. Tapi mudah kata ia tidak boleh diambil enteng.  Punca Kayap Kayap merupakan sejenis penyakit kulit yang berpunca dari virus varicella zoster. Nama saintifik kayap adalah herpes zoster. Ianya boleh menyerang urat saraf jika tidak dirawat dengan segera. Bagi orang muda, kayap biasanya akan lebih cepat sembuh berbanding orang berusia. Kerana bila menjangkau usia lanjut, sistem imun badan sudah semakin lemah dan mengambil masa lebih lama untuk pulih sepenuhnya. Kayap ada pelbagai jenis, yang biasa jumpa adalah kayap ular dimana biji-biji kecil berisi air bisa dan nanah mulai tumbuh di mana-mana anggota badan. Mula-mula ramai yang ingatkan gatal biasa