Skip to main content

Paru-paru Berair | Cara Keluarkan Air Dari Paru-paru Secara Alami



Paru-paru adalah sistem pernafasan bagi tubuh seseorang. Iaitu tempat untuk proses pernafasan berlaku dimana ia mengawal udara keluar dan masuk. Udara masuk adalah oksigen dan paru-paru keluarkan karbon dioksida.

Seperti namanya, paru-paru berair, ia bermaksud pesakit mengalami kesukaran bernafas akibat lebih cecair di antara paru-paru dan dada.

Paru-paru berair juga merupakan sejenis sakit radang paru-paru. Biasanya ia digambarkan sebagai radang parenchyma/ alveolar paru-paru dan cecair memenuhi alveolar luar biasa.

Alveoli merupakan sak mikroskopik dipenuhi udara dalam paru-paru yang bertanggungjawab bagi menyerap oksigen dalam atmosfera Bumi.

Paru-paru berair boleh berpunca dari pelbagai keadaan; termasuk jangkitan dari bakteria, fungus, virus atau parasit, dan kecederaan fizikal oleh paru-paru.


Dari Mana Datang Cecair Di Dalam Paru-paru?


Cecair sebenarnya memang wujud di antara paru-paru dan dada sebagai pelincir untuk mengelakkan pergeseran. Kuantiti yang sedikit bagus untuk melindungi paru-paru.
Tetapi apabila cecair ini berkumpul menjadi banyak, ia menyebabkan penyakit paru-paru berair. Pesakit paru-paru berair biasanya terpaksa di masukkan ke dalam wad untuk pemantauan.

Antara tanda awal pesakit paru-paru berair hadapi ialah:




Ia mungkin berbeza mengikut sesetengah orang.
  1. Sukar bernafas
  2. Kerap alami semput
  3. Nafas tercungap-cungap
  4. Sakit dada
  5. Demam


3 Cara Keluarkan Air Dari Paru-paru

#1 Rawat Punca


Biasanya selepas sahaja doktor sahkan anda mempunyai masalah paru-paru berair, doktor akan kenal pasti puncanya dahulu.

Seterusnya barulah dirawat mengikut jenis penyakit yang dialami.

Contoh,

Jika paru-paru berair berpunca dari pneumonia, doktor akan berikan antibiotik.
Jika paru-paru berair berpunca dari kanser paru-paru, maka doktor akan sarankan kemoterapi dan radioterapi.


#2 Keluarkan Cecair


Adakalanya doktor kurang jelas kenapa anda ada masalah paru-paru berair (mungkin terlalu banyak kemungkinan) Ovivix pernah jumpa sendiri pesakit tu menderita sakit buah pinggang, lalu efek pada paru-paru berair.

Jika ini berlaku, doktor akan lakukan prosedur buang lebihan cecair pada paru-paru berair.

Prosedur ini melibatkan paru-paru terpaksa ditebuk dan cecair dikeluarkan menggunakan picagari.

Walaubagaimanapun, risiko paru-paru berair ini akan berulang kembali selepas beberapa minggu selepas selesai prosedur adalah tinggi. Ia tidak menyembuhkan penyakit ini sepenuhnya.

Jika begitu kemungkinan doktor akan bagi pilihan untuk memilih pembedahan yang bersesuaian untuk mengelakkan cecair dari berkumpul lagi.


#3 Ikhtiar Set Vitamin Paru-paru



Disamping mencuba kedua-dua cara di atas, ada lagi satu cara yang biasa pesakit ambil kira. Iaitu dengan memberikan nutrisi pada paru-paru (ibarat seperti beri extra tenaga pada paru-paru).

Set Vitamin Paru-paru ini terdiri dari 2 suplemen penting iaitu Vivix dan Omega Guard.

Kedua-dua ini adalah vitamin semulajadi dari Shaklee tanpa bahan kimia merbahaya, sudahpun diuji secara klinikal dan tidak mendatangkan kesan sampingan.

Omega Guard bertujuan untuk bantu menyingkirkan air secara semulajadi dari paru-paru. Kebiasaannya Omega Guard juga bantu mencairkan dan mengeluarkan kahak berlebihan.
Vivix pula mengandungi polifenol yang bertindak untuk mengurangkan radang pada paru-paru dan membantu perbaiki sel-sel paru-paru yang rosak dan sebagai anti-oksidan untuk mengelakkan paru-paru bertambah parah.
Vivix adalah supplemen berbentuk cecair yang mudah di minum begitu sahaja atau boleh di bancuh bersama air.
- - -
Alhamdulillah majoriti ketiga-tiga cara ini sangat membantu pesakit paru-paru berair.
Di sini Ovivix kongsikan antara cerita dari pengalaman waris pesakit sendiri dari pengambilan set vitamin paru-paru.

Pengalaman #1 : Tak Jadi Tebuk

"Sebelum ini doktor x-ray paru-paru dan buat check seluruh badan. Suami kena tahan wad 1 minggu pada bulan 6. 
Doktor maklumkan yang suami perlu di tebuk untuk keluarkan air. Tapi doktor ada pesan yang tebuk ada risiko, tak tebuk pun ada risiko. 
Tebuk hanya meredakan dan mengeluarkan air, tapi bukan untuk sembuh.
Nur berkeras tak bagi suami di tebuk. 
Bila suami disahkan paru-paru berair, macam-macam yang doktor suspek termasuk masalah buah pinggang, masalah jantung, darah tinggi dan kencing manis. 
Suami makan Vivix dan kemudian pada bulan 11 suami ambil Vivix dan Omega sebab lelah dan sakit sesak nafas. 
Alhamdulillah tak sangka selepas itu check semua report clear. Subhanallah. Sampaikan kami minta doktor check betul-betul takut tersalah tengok. 
Doktor kata dah takde apa-apa. Air dalam paru-paru pun dah takde. Kuman dalam paru-paru dah takde, air kencing clear. Semua normal. 
Alhamdulillah. Allah menciptakan manusia dengan kesempurnaan sifat mencari ikhtiar. 
Doa, tawakkal dan Shaklee amazing!"
-Puan Nur Alya



Pengalaman #2 : Sakit 3 Serangkai Tak Jadi Tebuk

Suami Puan A ada masalah kencing manis, darah tinggi dan urine protein. Beliau kemudiannya dimasukkan ke dalam wad sebab paru-paru berair.
Puan A dapatkan Vivix untuk suaminya sebagai ikhtiar untuk pelbagai penyakit tersebut dan juga sebab penglihatan mata suami beliau bertambah kabur.
Alhamdulillah kini penglihatan suami Puan A turut bertambah baik dan Puan A masih mahu teruskan Vivix.
"Semalam doktor nak tebuk paru-paru suami untuk keluarkan air.
"Tapi kami bertegas nak scan semula untuk tengok keadaan paru-paru suami. Selepas scan alhamdulillah paru-paru suami dah ok tiada air.
"Bersyukur sangat.
-Puan A
 

Pengalaman #3 : Dah Pernah Tebuk Tapi Masalah Paru-paru Berulang Kembali

Seorang guru yang mengalami paru-par berair. Tak larat untuk naik tangga rumah di tingkat 4. Selepas sebulan mengamalkan Vivix, bukan saja tak perlu berhenti ketika naik tangga, malah sudah menyambung aktiviti berjogging yang sudah lama ditinggalkan.




Bagaimana Vivix membantu pesakit paru-paru berair untuk pulih?


Ramai yang menghubungi Ovivix sering tersilap,

"Ingin membeli ubat Vivix untuk mengubati punca paru-paru berair"
Sebenarnya suka ingin sangat nyatakan, Vivix bukan sejenis ubat untuk merawat paru-paru.Vivix mengandungi polifenol yang bertindak mengurangkan radang paru-paru dan membantu perbaiki sel-sel paru-paru yang rosak dan sebagai anti-oksidan untuk mengelak paru-paru bertambah parah.

Ia bukanlah omong kosong.

Vivix sudah pun diuji klinikal, ia menunjukkan impak kepada mekanisma penting anti-penuaan pada tahap sellular iaitu DNA sel.

Caranya adalah :-


  1. Perbaiki kerosakan DNA sel 
  2. Pengawalan genetik 
  3. Penjanaan tenaga sel iaitu memberi tenaga pada mitochondria sel. Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) bagi meningkatkan tenaga pada sel.
  4. Dengan kekuatan 10x ganda lebih kuat dari resveraterol, ramuan di dalam vivix mampu mengawal pembentukan AGE Protein.




Ingin ikhtiar dengan Set Vitamin Paru-paru? 
Boleh hubungi Ovivix disini.

Comments

  1. Wasap 0167284581..urgent sangat2

    ReplyDelete
  2. Wasap sy atau hubungi sy 0167284581..sy perlu ubat tu skrg..tinkiu

    ReplyDelete
  3. brp harga vivix

    brp harga omega guard

    kat mana bleh beli

    ReplyDelete
  4. Boleh saya tanya kat mana nak dpat kn vitamin ni?

    ReplyDelete
  5. Boleh saya tanya kat mana nak dpat kn vitamin ni?

    ReplyDelete
  6. mana nak dapat vitamin..sya memerlukan sangat2 tlg...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum.. bagaimana sy nak dptkan.. sy btl2 memerlukan utk mak sy.. sila hubungi sy 0193097211-Hisam. Terima kasih

    ReplyDelete
  8. Hai.. Nk ty klo mcm mk sya masuk kn doktor sahkan dy paru² berair then dha 2 x sedut
    Bolh ke klo nk guna vitamin tu 😢

    ReplyDelete
  9. Hai.. Nk ty klo mcm mk sya masuk kn doktor sahkan dy paru² berair then dha 2 x sedut
    Bolh ke klo nk guna vitamin tu 😢

    ReplyDelete
  10. Hai.. Nk ty klo mcm mk sya masuk kn doktor sahkan dy paru² berair then dha 2 x sedut
    Bolh ke klo nk guna vitamin tu 😢

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara Elak Tanda-Tanda Vertigo Dari Berulang, Saya TakNak Kena Cucuk Lagi!

Saya teringat lagi kejadian setahun lepas, suami saya sedang hadiri kelas agen takaful nya, tiba-tiba saya dapat call darinya yang dia nak saya ambil dia balik. Suaranya agak cemas, tak sempat bertanya banyak dia putuskan talian! Mujur tak jauh dari kawasan rumah, hanya ambil masa 30minit sampai ke sana. Dia dah tersadai di tepi kereta dengan pegang beg plastik dengan muka pucat. Rupanya dia alami pening yang teramat dan non-stop muntah. Terus saya pandu laju ke hospital shah alam bahagian kecemasan. Doktor cek semua termasuklah jantung dan tekanan darah, alhamdulillah bacaan cantik. Dia diberi injection katanya untuk hilangkan sakit. Juga dimasukkan air untuk tenaga disebabkan banyak muntah tadi. Tak lama lepas tu, doktor benarkan suami pulang dan disimpulkan yang suami saya ada kaitan dengan masalah keseimbangan badan. Apa itu Sakit Vertigo? Vertigo ini berlaku bila rasa pening dan berputar. Bukan pening biasa, pesakit akan merasakan sekililingnya berputar dalam

Atasi Masalah Kayap dengan Cepat Tanpa Meninggalkan Parut

Sakit kulit kayap bukanlah seperti sakit kulit biasa seperti ruam, gatal, eczema dan sebagainya. Ia membuatkan pesakit merasa bisa, mencucu-cucuk dan rasa terbakar seluruh badan. Sehinggakan ada beberapa pesakit tidak mampu berjalan. Jika kayap ular, orang tua kata jika ia bersambung boleh membawa maut. Wallaua'lam. Tapi mudah kata ia tidak boleh diambil enteng.  Punca Kayap Kayap merupakan sejenis penyakit kulit yang berpunca dari virus varicella zoster. Nama saintifik kayap adalah herpes zoster. Ianya boleh menyerang urat saraf jika tidak dirawat dengan segera. Bagi orang muda, kayap biasanya akan lebih cepat sembuh berbanding orang berusia. Kerana bila menjangkau usia lanjut, sistem imun badan sudah semakin lemah dan mengambil masa lebih lama untuk pulih sepenuhnya. Kayap ada pelbagai jenis, yang biasa jumpa adalah kayap ular dimana biji-biji kecil berisi air bisa dan nanah mulai tumbuh di mana-mana anggota badan. Mula-mula ramai yang ingatkan gatal biasa