Skip to main content

Atasi Masalah Kayap dengan Cepat Tanpa Meninggalkan Parut

Sakit kulit kayap bukanlah seperti sakit kulit biasa seperti ruam, gatal, eczema dan sebagainya. Ia membuatkan pesakit merasa bisa, mencucu-cucuk dan rasa terbakar seluruh badan.
Sehinggakan ada beberapa pesakit tidak mampu berjalan.

Jika kayap ular, orang tua kata jika ia bersambung boleh membawa maut. Wallaua'lam. Tapi mudah kata ia tidak boleh diambil enteng. 

Punca Kayap



Kayap merupakan sejenis penyakit kulit yang berpunca dari virus varicella zoster. Nama saintifik kayap adalah herpes zoster. Ianya boleh menyerang urat saraf jika tidak dirawat dengan segera. Bagi orang muda, kayap biasanya akan lebih cepat sembuh berbanding orang berusia. Kerana bila menjangkau usia lanjut, sistem imun badan sudah semakin lemah dan mengambil masa lebih lama untuk pulih sepenuhnya.

Kayap ada pelbagai jenis, yang biasa jumpa adalah kayap ular dimana biji-biji kecil berisi air bisa dan nanah mulai tumbuh di mana-mana anggota badan. Mula-mula ramai yang ingatkan gatal biasa tapi ia boleh merayap ke bahagian lain.

Nampak sahaja ia seperti sakit kulit tapi kayap mampu melumpuhkan sistem saraf badan pesakit.

Cara Atasi Masalah Kayap dengan Cepat Tanpa Meninggalkan Parut


Ada pelbagai petua atasi masalah kayap antaranya daun pokok duit-duit ditumbuk hancur. Ambil daun dan air perahannya dan ditekap pada tempat kayap. Bengkungkan semalaman.

Ada juga saya dengar orang tua sarankan untuk cari janda yang berkahwin dengan lelaki bujang. Minta dia ludahkan kepada tempat kayap, insyaAllah akan beransur pulih.

Tapi kedua-dua ni agar sukar dijumpai masa zaman kini. Sebab itu saya ingin berkongsi cara yang lebih mudah dan berkesan membantu ramai pesakit kayap.

Vitamin Asas Untuk Atasi Kayap


Garlic Complex: bertindak sebagai antibiotik semulajadi. Ia bersifat antivirus untuk menghalang serangan jangkitan virus, bakteria dan kuman bagi memastikan penyakit tidak merebak lebih teruk. 

Nutriferon: mampu menguatkan sistem ketahanan badan dan membantu pesakit melawan penyakit yang sedang menyerang. 

Vivix: (Vitamin Premium) Ia bertindak pelihara dan perbaharui sel-sel rosak hingga ke tahap selular (DNA sel). Jadi sel-sel baru lebih cepat hidup dan ianya lebih sihat tanpa meninggalkan kesan parut.

Kisah Kayap Yang Paling Terkesan Pada Saya


NOVEMBER 2015, TESTIMONI 033: SITI NORHAYATI ABDUL HALIM, Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. kene tang muke plak tu. Habis separuh muke sebelah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect pada mata jugak. Makan ubat Anti-Viral Acyclovir 5x sehari. So, mmg tak boleh menunaikan ibadah berpuasa langsung! Lepas kene discharge, selain teruskan makan Acyclovir dan sapu dalam mata, Along Hadhatina Mkb bagi makan NUTRIFERON.
NUTRIFERON ni untuk boost balik sistem imunisasi yang dah jatuh/lemah. Alhamdulillah, berkat kuat semangat nak sembuh dan tak henti consume ubat & supplement Shaklee dari Along, kayap-kayap tersebut bertempiaran lari meninggalkan muke..
LECITHIN pun consume jugak lepas tu sebab kayap ni tinggalkan parut hitam kat kawasan yang di’jajah’ kayap tu. Memang jadi “two Face” bile daftar masuk LLB di UiTM. Belajar tetap Belajar. Ubat makan jugak. Dalam 5 bulan berturut-turut makan LECITHIN dan juga B COMPLEX, warna kulit muka dah sekata balik. Dah takde ‘two face’.
Thanks to Emak Hajjah Nur Huda yang tak henti2 menjaga kakak time berkayap tu, Along- sebab buat research pasal kayap and bagi supplement SHAKLEE NUTRIFERON, LECITHIN & B COMPLEX tu… serta adik beradik lain yang menggembirakan hati dengan menggelar kakak si KAYAPA. Kikikikiki~
Bila sakit jangan risau, YAKIN PADA ALLAH. Sebab setiap sesuatu tu datang dari Allah. Bila dah cukup time, Allah akan ambil balik yang didatangkan tu. Kayap ni die bagi, then bile dah usaha dan YAKIN PADA DIA akan sembuhkan, dia ambil balik kayap tu. FAITH IS EVERYTHING!
HAppy Sayyidul Ayyam. Zikir Hari Ini: Ya Allah

Kisah Kayap Lain







Tahun lepas junior saya masa di universiti pun ada contact saya untuk ikhtiar kayap dengan vivix, Alhamdulillah beransur pulih tanpa meninggalkan kesan. Dukacita perbualan saya ada di fon lama jadi tak dapat screenshot.

Jika anda diuji kayap, boleh ikhtiar Set Kayap Shaklee yang saya sudah kongsikan diatas. 

Boleh klik imej di bawah untuk menempah.


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Paru-paru Berair | Cara Keluarkan Air Dari Paru-paru Secara Alami

Paru-paru adalah sistem pernafasan bagi tubuh seseorang. Iaitu tempat untuk proses pernafasan berlaku dimana ia mengawal udara keluar dan masuk. Udara masuk adalah oksigen dan paru-paru keluarkan karbon dioksida. Seperti namanya, paru-paru berair, ia bermaksud pesakit mengalami kesukaran bernafas akibat lebih cecair di antara paru-paru dan dada. Paru-paru berair juga merupakan sejenis sakit radang paru-paru. Biasanya ia digambarkan sebagai radang parenchyma/ alveolar paru-paru dan cecair memenuhi alveolar luar biasa. Alveoli merupakan sak mikroskopik dipenuhi udara dalam paru-paru yang bertanggungjawab bagi menyerap oksigen dalam atmosfera Bumi. Paru-paru berair boleh berpunca dari pelbagai keadaan; termasuk jangkitan dari bakteria, fungus, virus atau parasit, dan kecederaan fizikal oleh paru-paru. Dari Mana Datang Cecair Di Dalam Paru-paru? Cecair sebenarnya memang wujud di antara paru-paru dan dada sebagai pelincir untuk mengelakkan pergeseran. Kuantiti yang sedikit

Cara Elak Tanda-Tanda Vertigo Dari Berulang, Saya TakNak Kena Cucuk Lagi!

Saya teringat lagi kejadian setahun lepas, suami saya sedang hadiri kelas agen takaful nya, tiba-tiba saya dapat call darinya yang dia nak saya ambil dia balik. Suaranya agak cemas, tak sempat bertanya banyak dia putuskan talian! Mujur tak jauh dari kawasan rumah, hanya ambil masa 30minit sampai ke sana. Dia dah tersadai di tepi kereta dengan pegang beg plastik dengan muka pucat. Rupanya dia alami pening yang teramat dan non-stop muntah. Terus saya pandu laju ke hospital shah alam bahagian kecemasan. Doktor cek semua termasuklah jantung dan tekanan darah, alhamdulillah bacaan cantik. Dia diberi injection katanya untuk hilangkan sakit. Juga dimasukkan air untuk tenaga disebabkan banyak muntah tadi. Tak lama lepas tu, doktor benarkan suami pulang dan disimpulkan yang suami saya ada kaitan dengan masalah keseimbangan badan. Apa itu Sakit Vertigo? Vertigo ini berlaku bila rasa pening dan berputar. Bukan pening biasa, pesakit akan merasakan sekililingnya berputar dalam